“ Deze gewetenloze huichelaars gaan rustig door met het propageren van de overmatige consumptie die regelrecht naar de ondergang leidt. In die zin zijn het geestelijke vervuilers, waarbij vergeleken milieuvernietigers als Zegwaard en Kemp kleine knoeiers zijn. Zoals de grootste vijand vijftig jaar geleden de nazi was en de NSB zijn vazal, zo is dat nu de milieuvervuiler met als handlanger de reclameman. Kortom, de reclamemaker is de nieuwe NSB-er. Nee, ik ben nog niet klaar met spuwen van mijn gal over dit onderwerp. Want het gaat natuurlijk niet alleen om het milieu. Het gaat ook om de agressie. Over de hufters die in paginagrote advertenties nog steeds kwijlen over sportief rijgedrag terwijl in geen enkele sport zoveel doden vallen als de autosport. […] Noemde ik reclamemakers de nieuwe NSB-ers? Dan komen ze er nog mild vanaf. De tijd is hopelijk niet meer ver dat ze voor tribunalen moeten verschijnen vanwege hun misdaden tegen de mensheid.
JOOP-hoofdman Francisco van Jole linksradicale antikapitalist? Ja hoor, begin jaren negentig al. Lees zelf zijn incomplete werk maar. Gelukkig dat Francisco al zijn hele leven betaald krijgt uit de algemene middelen, anders zou hij nog zelfstandig moeten verdienen aan reclamemakers. Dat kan natuurlijk niet. Ben zo benieuwd wat de JOOP-betalende Vara leden van dit soort geschriften vindt…
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.