Door Bart Nijman
“De kracht van Twitter is dat het zo kort en krachtig is (je mag slechts 140 tekens per bericht gebruiken).”
Of: hoe subsidiespons Joop.nl, de papieren krant van het internet, haar toegevoegde waarde maar niet weet aan te tonen. Maria Genova (‘Journalist, schrijver’) legt in een wat incoherent stukje van vijf alinea’s uit wat dat nou eigenlijk is, dat Twitter. Voor Jooplezers is het blijkbaar een hagelnieuw medium. Of zou dit non-bericht sinds 2007 in de censuurbureaucratie van het moderatiesysteem op Van Jole’s fatsoenslog rondgezworven hebben? De inleiding bevat een zin die zelfs doet vermoeden dat het stuk in eerste instantie met een ganzenveer op perkament is geschreven: “Nieuws kon je op tv zien en in de krant lezen, dus daar zag ik de toegevoegde waarde van Twitter ook niet.”
Het ene moment vliegt Joop linksom uit de bocht met democratienegerende onzin over ‘Zwarte Vrijdag‘, dan weer probeert het angst en sensatie te koppelen (praktijken waar de redactie GeenStijl graag op belerende toon van beschuldigt) met ronkende haatkoppen en op zondag verschijnt er dan zo’n totaal overbodig tekstje over Twitter dat zelfs op een persoonlijk hyvesblog nog een non-entry zou zijn. Kom op Francisco, als The Huffington Post je grote voorbeeld is, moet je echt wel wat beter je best doen dan enkel de opmaak van die site kopiëren.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.